Sunday 22 July 2012

Kalau Sayang, Kenapa Putus??

assalamualaikum


Ini hanya sekadar tulisan seorang bernama WANITA..

Cerita lama yg tak berapa nak lama...

Rakan : Ko ngan kekasih hati ko apa cerita?

Aku : Kami sdh putus.. (senyum)

Rakan : Kenapa boleh putus? Bukan ko sayangkan dia ka? (persoalan femes yg tak berapa nak femes)

Aku : Sebab aku sayangkan dia lah aku putus ngan dia.. (senyum)

Rakan : Kalau ko sayangkan dia kenapa ko putus ngan dia? (Muka heran lagi)

Aku : Nanti ko akan faham.. (senyum)

Rakan : Pelik lah ko ni.... (m'blahkan diri)

Pelik kah aku ni? Pelik sangatkah bila aku katakan yang aku putus ngan dia sebab aku sayangkan dia..?

BLUR..? hikhik.. ^_^

Baiklah, aku bagitau sebabnya... hehehe

Aku hanya seorang insan yg ingin mencintai dan dicintai.. Pasti semua begitu.. Betul tak?

Ya.. Rasa cinta itu sememangnya kurniaan teragung daripada Allah kepada makhluknya..

Rasa cinta bukan sahaja terdapat pada manusia, tapi pada haiwan-haiwan di muka bumi..

Dari rasa cinta itu lah kita akan mempunyai rasa kasih sayang, kasih mengasihi, dan benda-benda yang 



positif... tanpa CINTA, jiwa manusia kosong..

jadi? apa kena mengena dengan kes aku?

Owh, maaf, ayat sal cinta itu hanya mukadimah.. hehe..

Back to topic, ehem..

"Aku putus ngan dia sebab aku sayangkan dia.."

Alasan logik?

Sebab aku tak nak jadi penyebab dia lalai daripada mengingati Allah.. ^_^

Bila aku katakan aku sayangkan dia, tu bermaksud aku ingin kekalkan rasa sayang ku ini hingga ke syurga..

Bila kami bercinta tanpa ikatan yg sah, banyak perkara yang aku lakukan akan mengheret dia ke neraka...

Aku bukan mahram dia.. Syaitan akan mudah menyuntik nafsu seseorang melalui situasi-situasi begini.. 



Apatah lagi, aku seorang wanita yg menjadi fitnah terbesar bagi seorang lelaki.. Berdasarkan hadis Rasulullah


 SAW :

"Dari Usamah bin Zaid r.a bahawa Nabi s.a.w bersabda “Tidak ada suatu fitnah (bencana) yang lebih besar 



bahayanya dan lebih bermaharajalela-selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain daripada fitnah yang 


berpunca daripada kaum wanita”

(Bukhari, Muslim, Imam Ahmad, at-Tirmidzi, Nasa’i dan Ibnu Majah)

Aku memang cintakan dia.. Tapi aku tak ingin rasa cinta tanpa ikatan yang sah ini menyebabkan aku dan dia



 semakin m'abaikan rasa cinta kepada yg lebih utama, cinta kepada ALLAH...

Jika ditakdirkan aku bercinta lagi dengan seseorang, biarlah ketika itu aku hanya BERCINTA dengan



 SUAMIKU.. seseorang yang halal bagiku.....

"Tiada cinta terindah melainkan cinta selepas nikah " ^_^

"Tapi.. Ko tak sedihkah putus ngan dia?"

Hanya Allah yang tahu perasaan aku.. Bukan mudah melepaskan seseorang yang begitu kita sayang dan 



cinta.. Tapi, insyaAllah, aku sentiasa yakin dengan ketentuan Allah. Dia Maha Bijak dan sebaik-sebaik 


perancang...

"Kadangkala Allah tidak berikan sesuatu yang kita mahukan.. Tapi ingatlah, Allah akan sentiasa memberikan


 sesuatu yang kita perlukan. Allah Maha Mengetahui akan apa yang terbaik buat hamba-hamba-Nya"

Jadi, tak perlu sedih.. Sekiranya dia merupakan jodohku, bakal imam kepada anak-anakku, insyaAllah, kami


akan tetap bersama.. ^_^

Kepada si dia, maafkan aku sebab mengecewakan dirimu.. Berikan lah rasa cintamu itu kepada yang lebih


 berhak kepadamu. Ingatlah, cintakan Allah, cinta yang tidak pernah akan mengecewakan dirimu..

Dan, insan yang bernama kekasih, izinkan aku untuk mengecewakanmu di DUNIA agar kau tak kecewa 


keranaku di AKHIRAT sana...

ya ALLAH..

~✿ Bila kehadiranku MENGANGGU hatinya, tidak membawa KEBAIKKAN padanya, maka Kau



 pisahkanlah kami biarpun kami terluka..

~✿ Bila aku TIDAK LAYAK dan bukan yang terbaik untuknya.. maka Kau jauhkanlah aku darinya..~✿ 



Bila bukan aku yang TERTULIS untuk melengkapkan separuh dari agamanya, maka JARAKKAN kami 


agar tidak timbul rasa yang mengundang KECEWA… ^_^



dah habis baca belum???hehe...mestilah dah habiskan...apa punya soklan da..
k lah...artikel ni anis just terminum kopi je ..so,apa-apa kekurangan,or ada yang terasa anis minta maaf k...
anis hanyalah seorang insan biasa ,yang bisa melakukan kesilapan..

ingatlah..CINTA selepas kahwin adalah cinta TERINDAH
*walaupun anis tak pernah bercinta*
tapi,ingatlah AJAL,JODOH,PERTEMUAN semuanya di tangan ALLAH
walaubagaimanasekalipun kita bercinta bagai nak rak,kalau dia bukan jodoh kita,
dia tak akan jadi milik kita....

oklah...anis dah nak kene pergi hostel dah ni...asrama dah memanggil-manggil tu...
setakat ni je kot...insyaAllah kalau panjang umur kita jumpa lagi...
SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT BERBUKA
+_+

papai
"single is simple,couple is trouble"




Dah baca?? komen la sikit +_+

0 kata2 yg anis dapat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...