Sunday 18 December 2011

~sye punye koleksi novel ~

assalamualaikum...
haha...lme ke sye tak update this blog????
hehe..takkan???
wokeh,now saya nak kongsi ngan korang koleksi novel yg saye ade la plak...
(gedik la kau nis)haha...abaikan je....sekali-sekale takper kan????

koleksi novel saya sikit je pon..(sikit ke nis???)tah la....
lagi pon saya beli novel tu semue mse peperiksaan PMR dah habis...
saje nak habiskan mse saye ngan buat hobi sye la plak lps habis memerah otak kan???
^_^

ni novel saya yg pertama


hurm....novel nie saya beli mse pergi kat MESRA MALL,KEMAMAN lepas habis peperiksaan tau..
kirenye aktiviti lepas PMR la ngan kwn -kwn saya kat SMAASZA la..
 ( i love you frenz )
kali pertama saya menjejakkan kaki saya kat mm tu...
seronok gilez coz boleh jalan2 ngan kawan2

okeh...

ni plak novel kedua saya

(novel kesayangan saya nie tau)


ha!!!nie pon saya beli masa kat MM

next!!!!

third novelll


hah!!!!novel nie pada mulanya saya baca kat PeNuLiSaN2u...
tengah syok2 layan baca dier suh beli la plak....adoyai...
hurmmm...disebabkan rasa nak tau citer nie habis camne saya beli lah...
tapi takper...memang la cara nak tarik minat org cam tu kan....

okeh...dah panjang la plak....seterusnye...

yg no.4


ha!!!ni pulak saya beli mse keluar OUTING ngan kawan2...
bosan lo..duk kat asrama bile tak tau nak buat ape....nak study,tak tau nak study ape sebab buku teks sume dah hantar...so,kitorang ambik keputusan pergi jalan2 kat bandar...
~ ngee ~

ni kulit buku yg lamer...(kulit ke??tah....)huhu


yg 5


ok...ok...tenang2 jangan marah2,stres or whatever...
novel nie plak saya beli bila saya keluar ke bandar ngan kawan2 lame saye....
hurm....lame xjumpe diorang tau...so,kitorang keluar la mase cuti sekolah nie kan???
sambil2 beli barang - barang nak buat perjumpaan sebelum buke sekolah nie...
( frenz!!!!saya rindu korang la )

yang akhir...jeng...jeng...jeng...


hah!!!novel nie saya beli pada waktu yang sama macam novel kat atas tu...
~ ngee ~
seronok giler nie....
sekarang saya dalam proses nak habiskan novel terakhir saya tau...

isk3..dalam saya gembire nikan...saya jugak rase sedih tau....ada sesetengah novel yang saya beli tu dah rosak.....saya bukan maen excited lagi nak jaga baek - baek novel - novel saya tu...siap sampul lagi bile mula - mula beli ...saya tak kisah kalau ada orang nak pinjam koleksi saya ..
tapi,tolong la jaga baek -  baek!!!...ni tak...

sedih saya masa dapat balik novel - novel tu....ada yang dah rosak...saya bukan maen lagi time baca tu buke sikit je......tapi bile saya dapat balik novel saya tu....dah terbuke luas ....dah nak tercabut dah helaian dier tu....
bile saya tanya saper yang buat takde orang nak mengaku pon....
nie yang buatkan saya malas nak bagi pinjam nie....tapi takpelah...nak buat camne kan???benda dah jadi pon...
kali nie...saya maafkan korang...tak nak la saya DeNdAm - DeNdAm nie...tak baek ok???

and sebelum saya blah nie...saya nak nasihatkan diri saya sendiri ngan kawan 2 semua boleh???

"kalau kita nak pinjam or guna barang - barang  orang lain tu...jagalah baek - baek harta orang tu kan???kesian ngan tuan punye barang tu kalau kita tak jaga harta diorang dengan baek...,
baek - baek dia percayakan kita dengan bagi pinjam barang tu...kita rosakkan pulak...
kan dia dah tak nak bagi pinjam barang diorang lagi barulah...
haru jadinya nanti....cuba kita bayangkan diri kita kat tempat tuan punya barang tu...mesti rasa MARAH punya..."

oklah...tu je saya nak kongsikan dengan korang....jangan marah ....
saya just nak kongsi ngan korang pengalaman saya je...
memang saya rasa marah giler masa tahu koleksi novel saya rosak...tapi nak buat camne kan???
redha jelah....

okeh...panjang la pulak....

 *jangan STRESSSS n MARAH 2 kat blog saya ok???? *






Dah baca?? komen la sikit +_+

0 kata2 yg anis dapat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...